Härliga måndag

Var hälsade, snyggingar!

Så var man hemma från skolan igen då. Tillbringade en långsam timme på tåget för att ta mig in till skolan endast för att lyssna på en föreläsning om vårdpedagogik i en och en halv timme. Och så 40 minuter på tåget hem igen. Man kan kalla det för TRÄLIGT. För er okunniga kommer här en översättning av ordet träligt= Någonting som kan upplevas för jobbigt, besvärligt eller allmänt otrevligt. Så där! Nu har man gjort dagens goda gärning också. Det är inte alla som tar på sig ansvaret för att utöka ordförådet hos okunniga.

Här hemma blir det bara en kort stopp för sen ska det bäras av mot arbete. Ska hämta mina små hjärtegull idag! Det var länge sen sist och jag funderar nu lite på vad vi ska hitta på för bus idag! Vågar nog påstå att jag har nästan världens bästa extra jobb! Sug på den NI!


Eftersom jag har sådana härliga privilegier på mitt arbete så kommer jag förmodligen att ge er en liten update om min tillvaro även senare i eftermiddag! Jag är ju faktiskt mänsklig och kan inte låta en medmänniska lida så det är klart att jag uppdaterar så era små innehållslösa liv fylls med något av värde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0