vaknade med en klump i magen!

Ber om ursäkt för den lama uppdateringen igår, men dagen var fylld med annat spännande. Tillbringade större delen av dagen i skolan, därefter följde jag med Cathi på sitt hemliga uppdrag. Sen blev det hem för att sova en snabbis innan tanterna kom hit för desperetkväll! Så som ni ser så fanns det ingen tid för att underhålla er. Synd för er, kul för mig!

Slogs nyss utav en irritationsvåg. Denna irritation riktar sig mot okunniga gymnasieelever som går sitt sista år. Jag undrar hur många gånger som jag har loggat in på facebook och mötts av säkert 10 newsfeeds där det står typ så här "ååååh jag har så myyyycket att gööööra i skoooolan. Jag dööööör, jag oooorkar iiiinte. ge mig stuuuudenten nuuuuu!!!!!!". Min första reaktion är: varför har jag så många vänner på facebook som går sista året på gymnasiet. Detta anser jag vara rätt konstigt med tanke på att jag faktiskt inte känner i princip någon i den åldern. Men jag antar väl att det är dem som desperat vill vara vän med mig. Kan inte se någon annan rimlig förklaring. MEN, för att komma till sak så är det något absurt och komiskt över dessa uttalanden. För det första så undrar jag varför man överhuvudtaget skriver detta på sin status på facebook. Jag antar att det är som  med alla andra statusar, man vill helt enkelt har uppmärksamhet och vill att någon ska kommentera, så man känner sig lite populär för en desperat sekund. MEN, vem i helvete bryr sig om hur jobbigt det är för dig i skolan, den enda signal detta skickar till mig är: Fan vad lat du är. Jag menar, 90 % av de som har skrivit liknande uttalanden går på estet eller handel eller något annat slackerprogram och har som bäst lyckats uppnå ett VG under sina tre år. Testa samhällsprogrammet eller natur så kanske, ja KANSKE du kan få uttala dig om något liknande. Eller testa komma ut i arbetslivet eller börja plugga på högskola, eller testa att kämpa för att nå MVG på samtliga betyg. Då KANSKE det är okej att klaga, kanske någon gång. Men kom inte och klaga över hur sjuuuuukt jobbigt det är att gå i trean på gymnasiet. Tro mig, jag har varit där. Visst, jag är ett geni och behöver inte plugga för att få MVG, men jag vet hur det var för alla andra. Jämfört med hur resten av livet ser ut så är lite plugg på gymnasiet som att äta hallontårta. Jag kan inte låta bli att förundras över hur era stackars liv kommer se ut om ni inte klarar av lite plugg. Framför mig ser jag att minst 70 procent av alla födda efter 1990 är förtidspensionerade, arbetslösa eller sjukskrivna inom 20 år. För klarar man inte av  sista året på gymnasiet, så GOOD LUCK IN LIFE SUCKERS!

Så här såg jag ut igår förresten. Känner att jag måste göra någonting för att muntra upp er efter detta  bittra inlägg. Så, som sagt här får ni lite bilder på mig,

   

Kommentarer
Postat av: manda

Oj. Det var väl lite hårt skrivet Martina? Kändes som ett slag i magen...

2009-05-13 @ 17:25:08
URL: http://missroo.blogg.se/
Postat av: Martina

Mycket möjligt, mycket möjligt. Ta det hela med en klackspark. Egentligen handlar det hela om att det finns så mycket värre saker att klaga på här i världen!

2009-05-13 @ 19:43:09
URL: http://eleonoramartina.blogg.se/
Postat av: Anonym

tycker det var grymt bra skrivet, mycket sanning

2009-05-13 @ 20:09:23
Postat av: Martina

Thanks darling! Alltid härligt att stöta på folk som har alla hästar hemma!

2009-05-13 @ 20:14:38
URL: http://eleonoramartina.blogg.se/
Postat av: mathilda

Jag går ju sista året och mig känner du väl! ledsen i ögat. hihih, nej men jag förstår vad du menar, även om jag kanske kommer vara förtidspensionerad om 20år.

2009-05-13 @ 21:15:20
URL: http://runningincircles.blogg.se/
Postat av: manda

Jaha å nu är jag dum i huvet? :P haha

2009-05-13 @ 21:33:32
URL: http://missroo.blogg.se/
Postat av: Martina

Tullis: Du är ett undantag och därför ett mirakel ;)

Manda: Ställ dig framför spegeln och upprepa "Jag är snygg, bäst och smartast" tre gånger varje dag från och med NU! :)

2009-05-14 @ 09:56:30
URL: http://eleonoramartina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0