Hej och hå!

Ja herregud var ska vi börja. Igår var det då den omtalade strandfesten. Jag hade ruskigt trevligt med mina tanter trots att vädret inte var strålande och det kanske inte riktigt blev som väntat. Men det var roligt att träffa lite folk, och få ställa upp på lite bilder för mina fans. Ja, det är faktiskt lite jobbigt när alla mina bloggläsare kommer fram och ska fota och vill ha autograf. Men vad gör man inte för välfärden. Det var en skön, trevligt och ganska lugn kväll för min del. Detta tackar jag min lyckostjärna för med tanke på en tråkig insident som inträffade tidigt i morse. Som tur var så gick allting superbra, och jag är glad över att mina få sjuksköterskekunskaper fick komma till hjälp.

Idag har vi varit på en lite preroadtrip! Vi beslöt oss för att stötta vår egna lilla fotbollsstjärna! Malin/Makluns spelade idag sin första match och detta med bravur! Hon var superduktigt och till och med jag och Cathitzi blev super engagerade i matchen, och det är ett strålande betyg för vi är långt ifrån sportintresserade. Matchen spelades i den lilla orten Färdhundra och Anna var så duktigt så på att hitta vägen. Cathi var allvarligt orolig över stämmningen i den lilla staden. Hon  var övertygad om att hon befann sig i en skräckfilm. Där fanns både en läskig silo samt läskiga moln. Och för att inte tala om alla ruskiga djur som Cathi trodde att hon var full av!

Jag har även hunnit med att göra min medborgerliga plikt och röstat! Glöm inte det mina vänner. Det är supervikigt att ni går och röstar och ni har till nio på er i kväll. För att citera min kära petite angelique så är det bättre att rösta på ett av de större partierna än att låta bli att rösta på grund av att man inte är insatt i vad alla står för. Detta för att undvika att mindre och not suitable!

Så för att sammanfatta helgen så tycker jag att den verkligen varit underbar. Har varit så trevligt att få vara med sina tanter och äntligen kunna släppa skolan för några veckor, och verkligen hur kul som helst att vi fick nöjet att ha med oss Johanna också! Plus att även Linnea har kommit hem, WEII! Måste dock bara få nämna att jag är så sjukt less på Bålstas fantastiska förmåga att sätta stämplar på folk som de envist nog vägrar att släppa taget om. Bör inte folk vara glada över att andra förbättrar sig och vara mer än villiga att vilja sudda bort dessa negativa stämplar. Jag önskar verkligen att det inte är så att människor vill tro och tycka det värsta om andra människor hela tiden, och tycker att det är så pass spännande att tycka illa om människor att de helt enkelt väljer att blunda för förbättring och för verkligheten. Well well. Thats life I guess. Tröttnar på dessa människor ibland även fast jag är fullt medveten om att det inte finns någonting att göra åt detta. Jag får väl helt enkelt hoppas på att dessa människor förr eller senare växer upp och lär sig att vilja se det bästa hos människor. En parantes är även att de värsta av dessa människor är de som är lite yngre till åldern, så ja det finns nog hopp för er också. En dag kommer även ni vara lika vis som jag.



           


I morrn börjar verkligheten igen och sex veckors jobb väntar. Känns så där om jag ska vara ärlig...Men först, pwalk with the tänts



Kommentarer
Postat av: Anonym

Så himla glad att ni kom och kollade idag <3

2009-06-07 @ 19:34:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0