Skamsen

Läste just en förfärlig sak i Alex Schulmans blogg på 1000apor.se. Tydligen så fick hans höggravida flickvän värkar när hon var ute och körde, och detta precis i höjd med Bålsta. Panikslagen och rädd stannar hon vid Statiolmacken för att be om hjälp. Oförmögen att köra själv ber hon de tre av personalen som befinner sig inne i macken. Men INGEN av de tre är villiga att köra henne till sjukhuset! Tydligen så kan de inte lämna sitt jobb! Men WHAT THE FUCK. Förlåt, men vad i helvete är det för fel på er människor!? Hur kan man vägra hjälpa en höggravid kvinna med värkar hjälp? Visst hon kunde väl ha tagit en taxi, eller en ambulans. Men då kan väl åtminstone erbjuda sig att ringa efter en ambulans eller en taxi. Man kan väl åtminstone använda sitt sunda förnuft och göra att man kan för att hjälpa en människa i en nödsituation. Jag blir så jävla förbannad så jag inte ens är förmögen att få ur mig några ord, och det händer verkligen inte ofta. Gud, vad jag skäms över att vara Bålstabo. Jag skäms. JAG skäms, och det hoppas jag att personalen på statiol gör också. Mina dagar på statiol i Bålsta är över från och med nu kan jag lova iaf. Eller det skulle vara om jag tog ett sista besök bara för att låta personalen få veta att de borde skämmas. Jag är rädd för att bli sjuk på en offentlig plats. Kan ni förstå hur allvarligt det är? Det är ju SJUKT att man inte ska kunna lita på att ens medmänniskor gör allt de kan för att hjälpa en om man skulle bli plötsligt sjuk. Jag förstår verkligen inte vad som har hänt. Jag fattar inte vad som är fel. Jag ser det som en självklarhet att hjälpa folk som mår dåligt, och inte bara för att jag pluggar till sjuksköterska/barnmorska, utan för att jag har ett förnuft. Det borde fler ta och skaffa sig.

Kommentarer
Postat av: johanna

nämen! ja skrev om exakt samma sak idag :P haha.

men visst fan är det skämmit. jävla puckon asså.

2009-06-11 @ 21:10:54
Postat av: Malin

Det är vidrigt Martinki att vi måste leva med skammen...



Däremot som lite thumbs up har jag lagt ut 007-bilden på dig på min blogg idag ;);) haha

2009-06-11 @ 23:37:46
URL: http://nejvetduvad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0