I'm baaaack!(skriv en bok, jag vet)

Holli hoes!
Ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag har hemlighållt mina senaste två dagar för er. Det är bara så att jag  har så otroligt mycket intressanta saker för mig så att jag helt enkelt inte tagit mig tid till att uppdatera, bara för att ni ska få stilla er snuskiga nyfikenhet. Måste säga att jargongen i denna blogg hittills känns rätt ironisk, men den speglar nog den jag är I guess. Måste bara säga att jag tycker att den är rätt vass min blogg. Skrattar till och med av välbehag när jag läser mina tidigare inlägg... varför har jag inte gjort detta förut tro? Tänk vad jag har missunnat er glädje och stimunlans.

Hur som haver har jag en del att ta upp här med er i och med att jag har hållit mig borta härifrån så länge. Till och börja med så hoppas jag att ni alla slog ett slag för kvinnohälsan och mödravården i går på den stora barnmorskedagen. Skulle verkligen förvåna mig om ni gjorde det, med tanke på att de flesta läsare förmodligen kommer från Bålsta och är då givetvis inte tillräckligt kompetenta eller smarta nog att främja folkhälsan....men men, alla kan inte vara som jag eller som mina tanter.

Det är säkert några som då undrar varför jag är så engagerad i detta med kvinnohälsa, mödravård och hälsa överhuvudtaget. I och för sig skulle det förvåna mig lite om folk inte visste det vid detta laget med tanke på att de flesta i denna lilla håla brukar veta mer om mig än vad jag själv gör. Hur som helst, för er få där ute som inte vet så beror det helt enkelt på att jag är något som kallas för..SMART! haha nej, eller jo, men inte bara. Jag pluggar ju på sophiahemmet inne i Sthlm till ssk för att kunna bli just barnmorska. Och för mig har hälsan hos mig själv och andra faktiskt en stor betydelse. Och jag inte bara säger att den har betydelse utan jag gör något åt det också, typ inte har oskyddat sex.. för JA, om alla jävlar kunde skydda sig ordentligt så skulle vi kunna bli av med könssjukdomar mm, så kanske vi skulle kunna ta bort klammestämpeln från Bålsta. Sen vore det ju ett plus om folk kunde låta bli att snyta sig i handen och kanske hålla för när man hostar...men det är väl antagligen för mycket begärt att människor nuförtiden. Tänka sig att det ska komma varningar om svininfluensa (som förövrigt inte är mycket dödligare än den vanliga influensan eller maginfluensa) för att folk ska ta sig i kragen och tvätta händerna efter de har pillat sig i rumpan.


Kom hem från praktiken nyss. I natt var det två boenden som hade gått bort. Första som avlidit under de sex veckor som jag har varit där. Kom inte direkt som en överraskning, men jag blev ändå rätt berörd. Sorgligt hur en människa kan bli så beroende av andra människor. Har ändå kommit över min rädsla för döden i och med att jag har sett hur svårt livet kan vara på äldre dar, och hur skön döden kan vara när man är gammal och sjuk. Vila i frid mina kära små tantisar :) Nämnas måste ju de människor som jobbar med äldre. Ett sånt otroligt bra  och beundransvärt jobb de flesta gör som jobbar inom äldrevården. Helt fantastiska människor har jag träffat under min praktik, inte bara boenden utan även de i personalen. Sjuk egentligen att de som jobbar med äldre inte får mer betalt än vad de får. Jag tror att de flesta skulle behöva jobba med äldre någon gång för att få den respekt som äldre, sjuka människor verkligen förtjänar. Det är så lätt att glömma bort att det är dessa människor som har byggt upp det samhälle som vi lever i och utnyttjar idag. Och nu ligger de i sina sängar och kan inte ta hand om sig själva för fem öre, och vi ser på dem som dumma och okompetenta.. Skandal. Trots att jag inte känner rädsla för döden så känner jag ändå att jag  verkligen inte vill blir stor. Tur att jag har ett krummelurpiller som jag fick av Pippi i sommras. KÄRA LILLA KRUMMELUR, JAG VILL ALDRIG BLIVA STUR!

Nu har jag skrivit en halv bok och tänker avsluta med en liten uppmaning som baseras på något som hände på tåget i morse. STÄNG MUNJÄVELN NÄR DU TUGGAR TUGGUMMI. Hatar folk som sitter och smaskar som en jävla kanin när jag sitter och försöker sova på tåget.

Här får ni en bild på mig, hur jag ser ut när jag åker uppförsbacke i Åre ;)


LOVE YA!


Kommentarer
Postat av: clarah

näemn vad härligt att du har en blogg min kära kusin!!



kram

2009-05-06 @ 16:45:27
URL: http://claringen.blogspot.com
Postat av: Martina

Hihi ja jag tänkte att världen måste få veta hur busig jag är ;)

2009-05-06 @ 18:32:22
Postat av: D

Hahahaha! Vilka sköna inlägg Mrs Tant... Fortsätt så

:)

2009-05-06 @ 19:55:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0