Angenämnt

så där ja, så var man hemkommer igen efter en mycket angenämn afton med en del av tanterna. Smet från skolarbetet till Cathitzi, där jag möttes av en mycket rastlös och förvirrad människa. Vi beslöt oss för att ta ut våra vältränade fitnesskroppar på en salig promenad. Påvägen hämtade vi upp ännu en biff, den mest vältränade av tanter som jag någonsin har skådat, jag brukar även kalla henne för klara. Tillsammans gav vi oss ut i försommarkvällen med sikte på rejäl fettförbränning. Med sneakers på började vi i rask (?) takt promenera oss igenom samhället. Jag har sällan skådat en sådan längtan efter sommaren som jag i afton tycktes skymta i mina väninnors längtande blick. Vi slog ned våra fasta skinkor på bryggan i Fånäs och började en mental resa bakåt i tiden. Vi mindes sommaren och allt som hör till. Vi mindes vår ungdom och brunbrända hy. Efter några andetag av frisk sötvattenluft beslöt vi oss i ren och skär tant-anda att fokusera på nuet och i kör utbrast vi ett motto som vi alltid bär med oss (framför allt vår kära Carro) CARPE DIEM. Med det mottot i fokus begav vi oss tillbaka till vår samlingspunkt, där vi spenderade resten av aftonen i nuet, och med sikte på framtiden.

Peace suckers!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0