dagen from hell

Sitter för tillfället i skolan. Har haft världens i särklass absolut sämsta dag någonsin. Jag har aldrig förr varit så sugen på att hoppa av den här skiten som jag är just nu. Halva dagen har gått och jag sitter med mina hemska feberfrossningar och vill bara hem. Om det inte hade varit för min redovisning hade jag åkt för länge sedan.

Idag hände en fantastiskt lustig sak faktiskt. Jag hämtade ut mitt psykiatriarbete som jag skrivit för några veckor sedan. Det här arbetet handlade om depression och sjuksköterskans uppgift och ansvar i samband med detta. Ett grymt arbete om jag får säga det själv! Men det höll uppenbarligen inte läraren med om. För första gången i hela mitt liv så har jag blivit underkänd på något. Fine, det kan jag ta! Det är väl klart att man inte alltid kan få godkänt. Men då vill jag fan ha en rimlig förklaring till varför jag inte blivit godkänd. En av denna lärares briljanta förklaringar till varför jag blev underkänd är detta "du är en glad, pigg, söt och ung tjej. Det är inte deprimerade patienter. Skriv något om det när du har funderat lite". Så otroligt jävla oprofessionellt så det finns inte! Sånna här saker gör mig så sjukt jävla förbannad så jag bara vill klättra på väggarna. Varför i helvete ska mitt utseende, min personlighet och min ålder alltid, alltid, ALLTID förfölja mig på ett negativt sätt. När blev det helt plötsligt ett problem att vara söt, ung och glad. Helt allvarligt! Jag har fått ta så otroligt mycket obefogat skit bara för att jag inte ser ut som stryk och är ung och tycker om att vara glad och framåt. Är det så konstigt att det hela slutar med att man blir en riktig bitch. Kan ni förstå hur sjukt jobbigt det är att alltid behöva bevisa att man är smart och vet vad man gör ENDAST för att man är söt och ung. Försök att förstå hur frustrerande det är att behöva inta någon slags försvarsposition tout le temps för att få den respekt som jag förtjänar. Är det meningen att man ska behöva vara någon jävla nobody i fula kläder för att bli tagen på allvar. Det går jag fan inte med på. Tyvärr. Ja, jag är ung pigg glad och söt men det betyder inte att jag inte har någon förståelse för hur det är att inte vara detta, och det står klart och tydligt i mitt arbete också. Jag tänker inte låta mig bli knäckt över att om och om igen bli kritiserad och över att ständigt behöva motbevisa folks fördomar..aldrig i livet att det här slutar med att jag blir nån deprimerad jävla svennebanan i fettigt hår och Kapphal-kläder i naturnära färger. ALDRIG!


Kommentarer
Postat av: Malin

Jag blir upprörd över att läsa det här Martinki! Min kollega och jag funderar över möjligheten av överklaga det?

2010-02-18 @ 15:17:36
URL: http://malingoesbigcity.blogg.se/
Postat av: Angelica

Jag är på det med överklagandet!! de måste ju iaf ge en vettig förklaring! om inte annat stämmer vi tanten när jag har gått klart skolan!!

2010-02-18 @ 18:02:14
Postat av: Caroline

men seriöst?! Vad äre för lärare ni har och vad har han för bedömningsmallar att gå efter igengligen när han skriver så där?!??!! Vilket as, kom med något konkrekt ! Inte för att du inte är söt, ung och rar eller va han skrev, men va fan skriv den riktiga anledningen också?????



förlåt men jag förstår precis hur du känner dig när man inte får en förklaring, verkar som att de flesta lärare är dåliga på det!



ps härlig slutkläm !! ;) uppmuntrande kram!

2010-02-18 @ 18:52:28
Postat av: Malin

Hahah helt rätt Angelica :D

2010-02-19 @ 09:54:35
URL: http://malingoesbigcity.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hahahah! Martinus, gissa vad jag gjorde i onsdags! Kugga min första "tenta" eller dugga i det här fallet. :)

2010-02-20 @ 00:51:33
Postat av: Linnea

Hahahah! Martinus, gissa vad jag gjorde i onsdags! Kugga min första "tenta" eller dugga i det här fallet. :)

2010-02-20 @ 00:52:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0