Hemma!

Så var man äntligen hemma då! Efter världens hemskaste walk hem från tåget. Alltså jag fick verkligen pulsa i snö hem. Som en himla karl! Jag kände mig så äckligt manlig när jag gick med benen bräsade och fötterna så där utåtstående som killar och manliga "tjejer" gör när dom går. Jag hade tyvärr inget val, eller ja, gå som en karl eller halka och slå ihjäl mig. Sjukt obehaglig upplevelse i alla fall. Och inte är man snygg i håret när man kommer hem efter en sån promenad kan jag garantera.

Idag har jag spenderat hela dagen på KTC på danderyds sjukhus. Ett grymt ställe faktiskt. En vanlig sjukhusavdelning fast med dockor i sängarna som man får träna med all utrustning på. Fantastiskt. Så den här veckan har mina små "patienter" fått vara försökspersoner när jag lärt mig sätta PVK, defibrillatorn, syrgas, dropp, sug och sond. Mycket spännande. Nu är jag slut som människa i alla fall. Sicken tur att jag har helg från och med nu då. Helt underbart.




Så nu har jag krypit in i koftan och ska bara ligga i soffan med mitt fula snöstormshår resten av kvällen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0